راهنمای خرید تجهیزات دست دوم

راهنمای خرید تجهیزات دست دوم آزمایشگاه

امروزه با افزایش بی رویه قیمت دستگاه ها و لوازم آزمایشگاهی، بسیاری از مصرف کنندگان به سمت خرید تجهیزات دست دوم روی آورده اند، چرا که علاوه بر صرفه جویی در هزینه تامین دستگاه ها، مزایای زیست محیطی نیز در نظر گرفته می شود.

اما با این حال باید توجه شود که خرید برخی از تجهیزات دست دوم که در وضعیت نامناسب و یا پایان چرخه عملکردی خود قرار دارند، می تواند ضمن از بین رفتن هزینه، باعث هدر رفتن وقت کاربران جهت تعمیر لوازم شود. به همین منظور در این مقاله سعی داریم تا با ارائه نکاتی، کاربران را جهت تضمین کیفیت در خرید تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم راهنمایی کنیم.

 

راهنمای خرید تجهیزات دست دوم آزمایشگاه

راهنمای خرید تجهیزات دست دوم

۱- خرید از فروشنده یا مراکز فروش معتبر

اولین و ساده ترین راه برای اطمینان از کیفیت دستگاه های دست دوم، خرید از یک فروشنده و مراکز فروش معتبر می باشد.

وسایل آزمایشگاهی با داشتن گارانتی های ۳۰ روزه، علاوه بر امکان تست و بررسی دستگاه، تضمین می کند که تجهیزات در شرایط عملکردی مطلوبی قرار دارند یا نه.

البته قبل از خرید باید مطمئن شوید که فروشنده و مراکز فروش تجهیزات آزمایشگاهی از ارائه این گونه خدمات و گارانتی برخوردارند یا نه.

۲- تست لوازم آزمایشگاهی دست دوم قبل از خرید

Reid Hjalmarson، معاون بازاریابی شرکت BioSurplus, Inc نیز درباره خرید این گونه وسایل می گوید:

بهتر است قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که لوازم آزمایشگاهی دست دوم، تست شده و مورد تایید برای کاربری هستند.

همچنین توصیه می شود مشتریان در مورد شرایط و چگونگی برنامه ریزی برای استفاده از این تجهیزات، ضمن تماس با نمایندگان فروش، گزارش و پیش زمینه ای را ارائه دهند، چرا که گاهی اوقات، اجرا و استفاده از دستگاه ها، نیازمند به علم و دانش سازنده و فروشنده محصول است.

۳- ادغام تجهیزات دست دوم با دیگر لوازم

نکته دیگری که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت، این است که آیا تجهیزات می توانند به راحتی در مجموعه آزمایشگاه و با دیگر لوازم آزمایشگاه ادغام شوند یا خیر.

اگر قرار است تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم همراه با دیگر لوازم موجود در آزمایشگاه مورد استفاده قرار گیرند، لازم است در مورد سازگاری آن، با فروشنده و سازنده اصلی صحبت کنید.

به عنوان مثال، طیف سنج های جرمی Sciex معمولا می توانند با Agilent یا Shimadzu HPLC بصورت یک جفت ادغام شوند.

 

 تست لوازم دست دوم قبل از خرید

۴- میزان کارکرد و عمر تجهیزات

توجه به میزان کارکرد و عمر این دستگاه ها از دیگر موارد مهم است، چرا که خرید تجهیزات با تاریخ مصرف کمتر و نزدیک به پایان چرخه عملکرد دستگاه، ممکن است ضمن خرابی بیشتر، بعد از چند ماه مجبور به تعویض شوند.

به عنوان مثال، در هنگام خرید یخچال های آزمایشگاهی، به دنبال مواردی باشید که عمر دستگاه بیشتر از هفت تا هشت سال نباشد، زیرا کمپرسورها فقط در این بازه زمانی دوام می آورند و تعویض آن می تواند هزینه بر باشد.

۵- کسب اطلاعات 

قبل از خرید بهتر است با کسب اطلاعات بیشتر از وسیله مورد نظر، از سوابق و اسناد اضافی مربوط به تجهیزات نیز مطلع شوید، چراکه کسب اطلاعات بیشتر از لوازم، این اطمینان را به مشتری می دهد که کالای مورد نظر به درستی نگهداری شده و از عملکرد مطلوبی برخوردار است.

اگر تجهیزات مورد نظر تحت قرارداد خدمات پس از فروش باشد، این اطلاعات از طریق شماره سریال ثبت شده بر روی وسایل قابل اثبات است.

ضمنا بسته به سازنده و مدل هر دستگاه ، اگر بتوانید اطلاعات دستگاه را به رایانه متصل نمایید، می توانید از صلاحیت آن قبل از حمل و نقل مطلع شوید.

خرید تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم

در کل خرید تجهیزات دست دوم ، گزینه بسیار خوبی است، اما باید با احتیاط انجام شود.

تماس با نماینده فروش می تواند به تعیین اعتبار لوازم کمک نماید و به دست آوردن سوابق سرویس و خدمات پس از فروش نیز می تواند در تعیین وضعیت و کیفیت لوازم مورد نظر موثر باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *