وسایت آزمایشگاهی دست دوم

چطور وسایل آزمایشگاهی دست دوم را به فروش برسانیم؟

همه آزمایشگاه ها اغلب هر چند وقت یکبار سعی دارند تا تجهیزات آزمایشگاهی قدیمی خود را با ابزارها و دستگاه های جدید جایگزین کنند و یا بطور کلی عملکردشان را متوقف کنند. به همین جهت برای فروش وسایل آزمایشگاهی دست دوم و استفاده شده، هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کالای فروشی، بازار و راه های موجود برای فروش داشته باشید، بهتر می توانید عمل کنید.

بدین منظور در این مقاله سعی داریم تا مسئولان آزمایشگاه ها را جهت فروش لوازم قدیمی آزمایشگاه راهنمایی کنیم.

راهنمای فروش تجهیزات دست دوم

اکتاویو اسپینوزا (Octavio Espinoza)، مدیر ارشد فروش و بازاریاب، و رد هجلمارسون (Reid Hjalmarson)، مدیر بازاریابی در BioSurplus (سن دیگو، کالیفرنیا) سه مسیر اصلی را که مشتریان خود هنگام فروش تجهیزات مورد استفاده قرار می دهند را تشریح می کنند:

  • نمایندگی های فروش، کالاهای دست دوم را بطور مستقیم از آزمایشگاه خریداری می کند.
  • در این حالت، هر دو طرف، شرکت فروش تجهیزات و آزمایشگاه درآمد حاصل از فروش را به اشتراک می گذارند.
  • سومین روش نیز، حراج دستگاه ها توسط آزمایشگاه است.

 

راهنمای فروش تجهیزات دست دوم

 

انتخاب هر یک از این روش ها بستگی به نیاز آزمایشگاه دارد.

در جایی که آزمایشگاه سعی دارد تا در مدت زمان کوتاهی با فروش محصولات، درآمد کسب کند، فروش تجهیزات آزمایشگاهی به طور مستقیم می تواند سود زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. البته مهم نبودن مسئله زمان می تواند در بازدهی بیشتر محصول نقش موثری داشته باشد.

همچنین برای آزمایشگاه هایی که قصد دارند تا با فروش تجهیزات بیشتر به بازدهی بهتری دست یابد، رویداد حراج بسیار مناسب است. در این موارد برخی از شرکت ها، از جمله BioSurplus، وسایل دست دوم را حراج می کنند.

فروش وسایل آزمایشگاهی دست دوم

راجر گالو (Roger Gallo)، مدیر عامل و رئیس شرکت EquipNet (کانتون،MA) معتقد است که برای آزمایشگاه هایی که به دنبال فروش دستگاه های دست دوم و استفاده شده خود هستند، داشتن یک برنامه ریزی اولیه بسیار مهم و ضروری است. آزمایشگاه ها باید با تعیین آنچه در اختیار دارند، فروش خود را شروع کنند.

همچنین آزمایشگاه ها باید نحوه و چگونگی نمایش تجهیزات خود را در نظر بگیرند.

Gallo می گوید: “تجارت، برای فروش تجهیزات و هر چیز دیگری که قصد فروش را دارید، امری ضروری است.” تجهیزاتی که در انبار جمع شده اند، به اندازه زمانی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند، جذابیتی نخواهند داشت.

گالو خاطر نشان می کند، البته بسیاری از آزمایشگاه ها حتی اگر یک قطعه مشابه تجهیزات با تخفیف قابل توجهی در دسترس باشد، بازهم تصمیم می گیرند که تجهیزات جدید و گران قیمت را مستقیماً از تولید کننده تجهیزات اصلی خریداری کنند، زیرا می خواهند مطمئن باشند که همه لوازم جانبی مربوطه را دریافت می کنند.

از این رو تهیه کلیه لوازم جانبی، نرم افزار و کتابچه راهنما، راه بسیار خوبی برای به حداکثر رساندن ارزش تجهیزات دست دوم می باشد.

فروش وسایل آزمایشگاهی دست دوم

عوامل موثر در ارزش گذاری تجهیزات دست دوم

ارزش خرید و فروش لوازم آزمایشگاهی دست دوم، به عوامل بسیاری بستگی دارد.

به عقیده اسپینوزا کاربرد محصول می تواند یکی از این عوامل باشد. او همچنین میزان تقاضای افراد برای استفاده از محصول را از عوامل و تعیین کننده های مهم ارزش کالا در بازار می داند.

Hjalmarson نیز می گوید: دستگاه های کم تقاضا شامل آن دسته از محصولاتی است که مرتباً به روز می شوند زیرا فناوری که در حال تغییر است باعث کهنه و قدیمی شدن این لوازم در یک بازه زمانی کوتاه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *