فواید استفاده از میز ضد لرزش در آزمایشگاه

فواید استفاده از میز ضد لرزش در آزمایشگاه

چگونه می توان با استفاده از میز ضد لرزش آزمایشگاهی، به عملکرد بهینه و قابل اطمینان دست یافت؟

میز ضد لرزش یا میز توزین آزمایشگاهی ، یکی از سکوبندی های آزمایشگاهی مناسب برای ترازوهای حساس است که به منظور جلوگیری از خطا و افزایش دقت در اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

میز ضد لرزش آزمایشگاهی

عوامل موثر در تغییر توازن و نتایج آزمایش ها

از آنجایی که ترازوها از تجهیزات آزمایشگاهی حساس به شمار می روند و هر گونه ارتعاشات ناشی از تجهیزات اطراف می تواند بر نتایج موجودی تأثیر بگذارد، پس لازم است با استفاده از تجهیزاتی مناسب، از نوسانات ایجاد شده در هنگام خوانش جلوگیری نمایید.

– دخالت و ارتعاشات ناشی از هرگونه تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی، لرزش های ناشی از تجهیزاتی چون یخچال، سیستم های تهویه یا جریان هوا و…، می تواند در برهم زدن توازن های تحلیلی و دقیق موثر باشد.

– عوامل بیرونی بسیار ظریف و تقریبا غیرقابل تصور نیز همانند حرکت، می تواند بر نتایج اندازه گیری وزن اثر بگذارد. (به خصوص بر نتایج آزمایش نمونه های کوچکی که با ابزار دقیقی مانند ترازوی تحلیلی بررسی می شوند نیز می تواند خطا ایجاد نماید.)

– همچنین روند کالیبراسیون هم می تواند با تحت تأثیر از نوسانات ناشی از لرزش، می تواند موجب تغییراتی در دقت نتایج آزمایش داشته باشد.

به همین منظور می توانید با استفاده از یک میز توزین و ضد لرزش، یک محیطی کاری متعادل برای اندازه گیری ترازو ایجاد کنید تا از دقت نتایج، اطمینان حاصل نمایید.

میز توزین در آزمایشگاه

از آنجایی که تمام آزمایش های انجام شده در محیط های آزمایشگاهی، فرآیندی بسیار دقیق هستند، پس توجه به تعادل بودن دستگاه، امری بسیار حساس است و از نظر ایده آل باید تمامی بررسی ها، در اتاق و فضایی با حداقل اختلال انجام شود.

البته معمولا در آزمایشگاه ها به جهت محدودیت در فضا، قرارگیری یک اتاق اندازه گیری امکان پذیر نیست.

ویژگی میز ضد لرزش

پس بهترین راه برای جبران هرگونه حرکت یا لرزش، استفاده از یک میز توزین آزمایشگاه است، چراکه یک میز ضد لرزش، مانع از انتقال حرکت سطح میز با سطح کار می شود.

در واقع سطح کار، با ساخته شدن از جنس سنگ و جدا شدن توسط تخته های لاستیکی جذب شده از هم، و کف میز نیز با استفاده از کفپوش های ناهموار (خشن)، مانع از انتقال حرکت به دستگاه های در حال آزمایش می شود.

ویژگی میز ضد لرزش

  • میز ترازوی آزمایشگاهی معمولا دارای بدنه ای از جنس MDF می باشد.
  • پایه های میز توزین آزمایشگاهی نیز از جنس فولاد ضد ارتعاش با رنگ کوره ای (یا الکترواستاتیک) ساخته می شود و از هرگونه ارتعاشات جلوگیری می کند. همچنین پایه ها از قابلیت رگلاژ جهت تراز کردن میز برخوردارند.
  • به منظور افزایش دقت در هنگام آزمایش ها و قرار گیری دستگاه های آزمایشگاهی و ترازو، در قسمت وسط میز یک سطح سنگی (ابعاد ۴۰*۴۰) قرار گرفته شده است.
  • در حال حاضر میز توزین که از سکوبندی آزمایشگاهی به شمار می رود، در ابعاد مختلفی تولید و در بازار به فروش می رسند. اما با این حال ابعاد ۸۰*۸۰ با ارتفاع ۹۰ یکی از متداول ترین اندازه های میز ضد لرزش است.

فروش میز توزین آزمایشگاه

چنانچه قصد خرید میز آزمایشگاهی و سکوبندی آزمایشگاهی را دارید می توانید به مرکز فروش تجهیزات آزمایشگاهی شیمی پژوه، مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *